Sebelum Ke Balai

 

Semalam, aku diajak ke balai polis Sentul jam 12 tengah hari atas sebab aku membuat threat kat dia. Macam ni cerita dia.

Pengguna akaun Twitter nama ian babe  atau @fifteen15 kata aku ugut dia dan aku suruh goonies aku attack dia. ???





Jadi sebelum tu aku dah ditegur untuk padam Tweet aku, dan aku dah padam dah pun.






So belum apa lagi dah menipu. Aku dah delete pun masih nak ajak jugak lepas tu ke Balai Sentul. 

Aku ada benda nak buat hrini so malas nak pergi tapi okay lah, aku pergi la nanti. Aku tak rasa ada unsur ugutan apa pun dalam tweet akupun. 

Of course benda yang ada kat Twitter boleh merebak ke dunia sebenar, tu maksud aku. Kalau Tweet ada berbaur isu perkauman, ada isu fitnah, memang aku nak report pun. Sebab aku rasa Tweet yang menghina agama, bangsa ni dah banyak sangat. Tak boleh dibiarkan dan makin lama makin menjadi.

Sebelum tu tah camner Terrence termention aku nampak Tweet mamat ni. 




Aku cakap camtu sebab dia ni dari dulu kutuk aku. (aku tak pernah buat report polis pun, sebab chat, bukan ugut. I can't stop your mind)




Dan, semalam pun dia kutuk aku jugak. 

Nak "deplatform" aku. 

Tak sure la tu ugut bunuh ke apa ke, tolak jatuh dari platform pelantar minyak ke.



Dan untuk orang yang kata aku tak boleh discuss a recent conversation, aku dah unblock dia dan ajak discuss, tak reply pulak.


Aku asshole.

Dan bagi dia, muka aku macam Kotek.






Dan aku jugak Sohai.




Muka aku macam kote pakcik berumur 50 tahun.


Muka aku macam ballsack.



Tak deserve whatever














And I also look stupid jugak.



Also, I am acah acah speaking. What sweet compliment.






So aku rasa, aku tak payah kot pergi ke balai. Dia yang kata aku macam-macam. Aku cuma cakap jangan racist kat Twitter sebab in real life racist kena tangkap. Mungkin dia salah faham lah kot. Sebab muka aku pun dia nampak macam kotek.


Tapi yang bagus pasal Ian Babe ni dia very knowledgeable pasal benda-benda Melayu. Serious, dia tahu lagi banyak dari orang Melayu.













Comments

Popular Posts